دلیل کف نکردن دستگاه اسپرسوساز
نوشته شده توسط : derma25


اکثر کاربران هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز به توانایی دستگاه در تولید کف شیر با کیفیت توجه زیادی می کنند. به طور کلی یکی از مناسب ترین روش ها برای شیر کف استفاده از دستگاه اسپرسوساز است. گاهی اوقات ممکن است افراد هنگام استفاده از این دستگاه برای تولید کف شیر با مشکلاتی مواجه شوند که یکی از آنها دستگاه اسپرسوساز است که کف شیر تولید نمی کند. حتی اگر همیشه از روش یا شیر خاصی برای کف کردن استفاده می کنید، گاهی اوقات دستگاه همکاری نمی کند و کف تشکیل نمی شود. بنابراین، اغلب در این شرایط، افراد تمایل به عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود دارند. در این مقاله به بررسی علت عدم تولید کف شیر در دستگاه اسپرسوساز می پردازیم.


چرا دستگاه اسپرسوساز شیر را کف نمی کند؟

به طور کلی دستگاه اسپرسوساز کاربردهای زیادی دارد که یکی از قابلیت های آن تولید کف شیر با کمک مواد مخصوص می باشد. در برخی موارد افراد می توانند با مشکلاتی مانند تولید نکردن کف شیر این دستگاه خود را معذور کنند و در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشند اما دستگاه همچنان به درستی کار نمی کند با کمک زیر می توانند خطا ایجاد کنند. تجهیزات

تن صدا و ارتفاع بخار نامنظم اسپرسوساز

در برخی موارد عدم تولید کف شیر توسط اسپرسوساز به ارتفاع اشتباه قابلمه و نازل بخار و تنظیم بیش از حد آن مربوط می شود. به طور کلی برای بخار دادن صحیح شیر باید پیچ ​​را به صورت مورب زیر نازل بخار دستگاه اسپرسوساز خود قرار دهید. شما باید دسته بخار را کمی زیر سطح شیر در ظرف خود نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که سر نازل بخار به صورت عمودی بین پیچ و به صورت افقی در کنار پیچ قرار گرفته است.

به این ترتیب فقط کافی است در حین بخارپز و کف کردن شیر، کتری را بالا یا پایین ببرید. به طور کلی برای ایجاد کف شیر، نازل بخار را باز کرده و اجازه دهید به صورت چرخشی و سریع جریان یابد تا کف تشکیل شود. همیشه به یاد داشته باشید که کف کردن یک فرآیند تدریجی است و ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین اگر پارچ را پایین بیاورید تا کار به سرعت انجام شود، کف یکدست نمی شود و حباب های بزرگتری ایجاد می کند.

استفاده از دمای نامناسب در دستگاه اسپرسوساز

یکی از بزرگترین عواملی که می تواند هنگام کف کردن شیر مشکل ایجاد کند و دلیل اینکه دستگاه اسپرسوساز کف نمی کند، تنظیم دمای دستگاه است. باید توجه داشته باشید که کف کردن شیر چیزی است که در دمای بین 60 تا 70 درجه سانتیگراد باید متوقف شود. اگر دمای دستگاه بالاتر باشد یا آن را متوقف نکنید، گرم شدن بیش از حد از ایجاد کف مورد نظر جلوگیری می کند و شیر می سوزد یا طعم بسیار بدی پیدا می کند.

نازل بخار دستگاه اسپرسوساز تمیز نیست

یکی از مهمترین جنبه های استفاده از دستگاه اسپرسوساز برای تولید کف شیر این است که نازل بخار پس از هر بار استفاده باید مرتباً تمیز شود. اگر نازل بخار تمیز نشود، شیر و زباله در داخل لوله جمع شده و سپس خشک می شود و در نهایت نازل را مسدود می کند و از عملکرد صحیح این قسمت جلوگیری می کند. سپس باید آن را جدا کرده و به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن این قسمت برای جلوگیری از مشکل کف نکردن شیر در دستگاه اسپرسوساز و همچنین نمایندگی قهوه ساز بوش می توانید به نکات زیر توجه کنید:


نازل های بخار برای عملکرد صحیح باید همیشه تمیز باشند.

در حین خنک شدن شیر، باید نازل را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

اگر متوجه شدید که نازل بخار به درستی کار نمی کند، آن را به طور موقت با یک گیره تمیز کنید.

در این صورت بهتر است نوک نازل را بردارید و با صابون تمیز کنید.

می توانید با ریختن کمی آب در لوله بخار و پاک کردن آن با یک پارچه تمیز پس از هر بار استفاده از گرفتگی آن جلوگیری کنید.

استفاده نادرست از شیر

اگر برای اولین بار قصد دارید از دستگاه اسپرسوساز خود برای تهیه کف شیر استفاده کنید، اما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شده اید، باید توجه داشته باشید که برای تهیه فوم بهتر است از شیر چرب استفاده نکنید. زیرا بهترین کف را ایجاد نمی کند. دلیل این امر این است که اگرچه چربی کرمی و صاف است، اما باعث سنگینی حباب ها و در نتیجه عدم ایجاد کف مناسب می شود. بنابراین بهترین گزینه استفاده از شیر کم چرب خواهد بود. به طور کلی، اگر چندین نوع شیر مختلف را برای ایجاد کف با دستگاه اسپرسوساز خود امتحان کرده اید، می توانید تعیین کنید که کدام شیر برای شما بهتر عمل می کند.

نکات مهم برای کف کردن شیر در دستگاه اسپرسوساز

اصولاً برای جلوگیری از مشکل بیرون نرفتن کف از قهوه ساز. هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز باید به نکات مهم تعمیر بوش توجه کنید:


برای کف کردن، بهتر است از شیر سرد مستقیماً از یخچال استفاده کنید. در این شرایط مدت زمان کف کردن بیشتر و بافت فوم حاصله بهتر می شود.

برای درست کردن گوشت خوک با گوشت خوک خوب و خاکستری صفحه را روی قایق قرار دهید که هوای سینه را به هم متصل می کند تا کف آن ذوب شود.

می توانید حباب های بزرگی را در بالای شیر مشاهده کنید که با ضربه زدن به ته کوزه می توان آنها را جدا کرد.

یافته های مربوط به دلیل کمبود کف در دستگاه قهوه ساز

در این مقاله تمام مواردی که از کف کردن شیر با دستگاه اسپرسوساز شما جلوگیری می کند را بررسی کرده ایم. با بررسی هر یک از این موارد می توانید متوجه شوید که چرا دستگاه اسپرسوساز شما کف شیر تولید نمی کند و آن را تعمیر کنید. اگر حل مشکلات بالا مشکل دستگاه شما را حل نکرد، ممکن است مشکلات باعث خرابی سایر قسمت های دستگاه شود که در این صورت یک متخصص باید دستگاه شما را بررسی و عیب یابی کند.





:: بازدید از این مطلب : 7080
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: