حقایق ناشناخته درباره زوج درمانگر خوب در تهران توسط کارشناسان فاش شده است
نوشته شده توسط : derma25

در حقیقت این رویکرد یک رویکرد تعاملی است و هدف از آن حل گلایههایی است که از سوی زوجین مطرح میشود.در رویکرد راه حل محور، تلاش بر ارائه راه حل و بررسی عواملی است که در نهایت به ایجاد خشنودی یا حس خوب در زوجها منجر میشود. اجتناب در نهایت شما را به جایی میکشاند که نمیخواهید بروید: “طلاق عاطفی”… افسانه ها در مورد میزان موفقیت پایین زوج درمانی و مشاوره فقط وضعیت شما را بدتر از آنچه که هست نشان می دهد. اصول مشاوره رابطه این است که تعامل با یکدیگر و به طور کلی با جامعه با مقادیر بهینه تعارض برای همه شرکت کنندگان همراه باشد و به نظر می رسد مهارت حل اختلاف یک زوج میزان طلاق را پیش بینی می کند. پس هدف کلی این رویکرد کمک به درمان­جو برای شروع فرآیند حل مشکل است. شدت تعارضات میان زوجین، نوع مشکل و توانایی آنها در برقراری ارتباط صحیح با یکدیگر در تعیین بهترین رویکرد درمانی میان زن و شوهر تاثیرگذار است. در عوض آن ها رویکرد خود را تطبیق می دهند تا اطمینان حاصل کنند که از بهترین شواهد (چه بالینی و چه تحقیقاتی) پیروی می کنند. روش گاتمن شامل یک اتاق ساده برای گفتگو با زوجین و توجه دقیق به گفتار و رفتار آنها با یکدیگر بود تا از این طریق بتواند پیش بینی دقیقی برای علل شکست زندگی مشترک حاصل شود.

” تقویت کرد. وی نتیجه گیری می کند حتی در مورد موثرترین روش ها هر دو نوع درمان از نظر ساختار و نتایج هر دو کاملاً مستند است. هستید، میتوانید در این صفحه از میان بهترین زوج درمانگران مبارکه، فرد مناسب خود را انتخاب کرده و با مراجعه به یک زوج درمانگر خوب، مشکل خود را درمان کنید. در تحقیقی که توسط انجمن ازدواج و خانواده در آمریکا انجام شد بیش از 97٪ از زوجین مورد نظر گفتند که از زوج درمانی کمک لازم را دریافت کرده اند. زمانی که یک همسر به فعال سازی مجدد چرخه می پردازد، درمانگر آن را یاد آوری و با همسر دیگر آن را مورد بازدید قرارمی دهد. رویای ازدواجی که زمانی هردویتان مشترکاً داشتید، اکنون آهسته آهسته می میرد و مرگی دردناک را تجربه میکند. حل مشاجره همسران و حتی عذرخواهی آنها از یکدیگر زمانی اتفاق می افتد که هر دوی آنها در مورد مشکل پیش آمده، قبول کنند که از یکی از آنها اشتباهی سر زده؛ یعنی راجع به اشتباه توافق کنند.

در این فصول دستورالعملها و نمونههای موردی گام به گام را خواهید یافت که به درمانگران تازهکار کمک میکند تا حوزه دانش خود را گسترش دهند و حتی به پیشرفتهترین درمانگران اجازه میدهد بلافاصله مهارتهای جدید را در کار خود بگنجانند. این بدان معناست که درمانی که دریافت می کنید بر خلاف روش های جایگزین، ترجیحاً در آزمایشات کنترل شده تصادفی مورد آزمایش قرار گرفته است. یک زوج درمانگر خوب در تهران توضیح می دهد: روش زوج درمانی اساساً بر روند برقراری ارتباط تمرکز دارند. همه زوجها با مشکلات مواجه میشوند و همه زوجها تفاوتهایی دارند. آن ها مانند اتومبیل ها به نگهداری منظم نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته باشند. رفتارهای ناسازگارانهای مانند سرزنشکردن، ذهنخوانی و قضاوت طرف مقابل از نگرانی درباره آینده و جستوجو در گذشته نشات میگیرد؛ بنابراین در این روش، به زوجین آموزش داده میشود تا در زمان حال زندگی کنند و احساسات خود را شناسایی و آشکارا بیان کنند.

شناسایی چرخه های تعاملی منفی همزمان با پدیداری آن در همان جلسه و شرح اینکه چگونه این چرخه موجب بقاء نا ایمنی های دلبستگی خاست و آشفتگی های زناشویی را فراهم می آورد (حسینی، 1389). در دومین گام درمانی، تمرکز درمانگر هیجان مدار موشکافانه تر می شود؛ او باید همسران را به آرامش و دقت دعوت کند تا بتواند الگوهای تعاملی شان را شناسایی کنند. هدف اصلی این نوع مشاوره، بهبود روابط و ارتقاء کیفیت زندگی زناشویی است. این تمرین فرصتی را برای شما و همسرتان فراهم میکند تا بدون حواس پرتی مثلا بدون تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ و… اگر عضوی از یک زن و شوهر مضطرب باشید ممکن است احساس کنید که هیچ راهی برای برون رفت از روابط آشفته شما وجود ندارد. ممکن است فکر کنید با مدفون ساختن تعارضها از شرشان خلاص می شوید اما حقیقت این است که دارید آنها را زنده به گور میکنید، ولی همچنان در ذهنتان باقی خواهند ماند.





:: بازدید از این مطلب : 79793
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: